Monday, February 4, 2008

Bila Dalam Hati Ada Cinta

erms.. pagi yang indah ini aku nak buat mukadimah dengan cinta..

pengertian cinta, pasangan cinta, dan cinta itu sendiri..

pengertian cinta bagi aku kasih sayang yang lahir dr hati yg tulus, untuk kita berkongsi apa2 pahit manis kehidupan.

tidak kira la sma ada kita yang over-cintan ngan partner atau pun kengkwn..

kengkdg kawan pun ada yang kita cintai.. kita sayangi, kita rindui. we love to share alot of thing wif fren. somehow, kengkwn bagi komen positif to mature us. tp ada juga kengkawan yang kita cintai yang hanya tau memberi komen2 negatif yang "kurang" membina minda. hehheh (apa aku melalut ni).

pasangan cinta = seseorang yang bole berkongsi suka duka, pahit manis, kasih sayang ngan kita. seseorang yang dapat membuat kita bahagia di sampingnya.. seseorng yang kita rasakan jika kita perlukan teman dia ada di sini.. tp dalam perhubungan kita tidak bole terlalu selfish..

kita xperlu nak mengharapkan dia ada setiap masa ngan kita.. kita perlu berfikiran rasional. jgn terlalu mengongkong dgn pasangan kita.. bagi aku.. "klu pasangan aku ada kawan biar la dier ber kawan", asalkan jgn membuat perkara yg bukan2.. berkawan x kisah, biar dier terbuka minda supaya dapat melihat mana yang baik dan mana yang buruk..

jika dier pikir aku banyak kelemahan, n org yang baru dier kenal lebih banyak mendatang kebaikan dan (seperti org kata ada chemistry) so go for it... but bukan aku x sayang untuk lepaskan dier pegi kan.. tp aku xnak dier tipu diri sendiri dan aku... yang penting i love u so muchie...

(APA YANG AKU CITER NI XDE KAITAN NGAN AKU PON,, LATELY IM HAPPY 4 MYSELF)

cinta bagi aku satu perasaan yang sukar di ungkap!

aku terpanggil menulis blog kali ni sbb aku rasakan ramai kengkawan aku yg dipermainkan @ dipergunakan(seperti kata hafiz). pasangan hanya mempergunakan kerana pasangannya ada LUBUK EMAS xnak tinggalkan sebab pasangan nya mampu menampung kehidupan, lifestyle, makan, minum n everything.

Lover EVIL : sayang, i xde kredit la..

Lover Angle : baik la sayang jap agy i topup k..

Lover EVIL : i nak makan la , lapa...

Lover Angel : jom makan.. nak makan kt mana??

apa je yang lover evil nak, lover angle mesti lakukan... sometimes dier terpikir gak dipergunakan. tp nak buat mcm mana Kalau Dalam Hati ada Cinta.

aku merasakan dalam perhubungan ini, perlunya ada "Give n Take". jgn kita or pasangan kita asyik Give jew... x elok la mcm tuh kan... ini kerana Tuhan tuh Maha Adil...

(apa yang aku ckp ni xde kaitan ngan yang hidup atau yang mati)

ok then. Bye.. Take Care.

Cheers,

P/s for u sayang. i still love u. dont worry.. yet i love my frens. too

1 comment:

qilla said...

dr love!!!!!!!!!!!
by e way, smlm aku kna sangsang ngan editor dalam area 12 tgh malam k.sbg hukuman,news kuar..byline xde..ceh!!!