Friday, January 16, 2009

Mari menderma

hi there...
How r uol? fine ka?? harap2 la kan..

actually aku rasa mau blogging.. sebenarnya dr semalam suda aku mau update sumthing. tp penat sgt. lagi pon mau tidur awal bah aku semlm.

Yesterday, i was invited to attend demonstrasi yang akan dianjurkan oleh Gerakan Belia 4B PJ selatan di perkarangan masjih jumhuriyah. dalam tentative program, mau buat perarakan dari masjid Jumhuriyah tu ke masjid Nurul Ehsan Tmn Medan. tp disebabkan x dpt permit dari pihak polis PJ so x jadi la berarak.

B4 that, Gerakan bukan sahaja mau buat demo suka2, dorg pun mau kutip derma untuk Tabung Bantuan Palestin. suprisingly, ada acara kutip derma dr rumah ke rumah. cool..

sebenarnya cerita kutipan dr rumah ke rumah tuh story biasa2 jak, tp apa yang memanggil untuk aku update sikit n menimbulkan kesedaran la dlm diri. (lately, byk scene yang membawa aku kepada menjadi seorg manusia yang berguna la) ish ish ish..

mau di jadikan cerita, sebelum kutipan rumah ke rumah d mulakan kami berkumpul di perkarangan masjid Nurul Ehsan n kira-kira 65 murid2 dr sekolah rendah agama Tmn dato harun join perhimpunan tuh.
sambil bawa sepanduk, "selamatkan Rakyat Palestin", "hentikan kekejaman" membuatkan aku rasa adakah betul tindakan budak2 ni.. adakah mereka faham ttg apa y mereka buat?

winks3x.....

selepas tuh, masa aku mau start suda pegi rumah ke rumah, ada seorg pakcik la klu nda silap nama dia Abdul KArim, 63, bagi derma beberapa keping dua warna merah! so aku pun interviu la dia skit apa yang di rasa ttg kekejaman yang berlaku di Gaza.

pakcik tuh betul2 minta derma yang di sumbangkan iu sampai kpd rakyat palestin.. sambil menitiskan airmata lagi.. tuh yang buat aku rasa he meant want he gave :)

so, natijahnya, mari kita ramai2 bantu beri sumbangan kepada rakyat Palentin agar meringankan beban selain membantu keperluan perubatan dan makanan.

ok then..

cheers,

p/s : aku terlupa minta gambar dr ftographer... klu nda boleh upload kan..

p/s 2 : nantikan kita Assim n Lembu in next entry... hehehhe

No comments: